LAVIR biedt ondersteuning op volgende vlakken:
- Financiële ondersteuning (begroting, subsidiedossiers, financieringsmix,..)
- Governance ofwel bestuur van vzw’s. Opstellen van inhoudelijke richtlijnen of beleidsdocumenten. Denk aan een personeelsreglement, vrijwilligersbeleid, gebouwenbeleid,..
- Administratieve (nood)ondersteuning. Heb je tijdelijk of structureel administratieve ondersteuning nodig, dan kan LAVIR een oplossing zijn.
- Personeelszaken zijn ook in de non-profit en social profit zeer belangrijk. Welke verloningen zijn mogelijk en hoe kunnen we als vzw aan evaluatie doen?
- Impactmeting en interne evaluaties zijn fundamenteel om jouw doelstellingen scherp te krijgen en te houden. LAVIR ondersteunt dit proces.
- Digitalisering betekent efficiëntiewinst én minder onnodig werk voor medewerkers of vrijwilligers. LAVIR biedt ondersteuning in het opzetten van digitale oplossingen en kan linken leggen met ontwikkelaars.
Snel naar
- Basispakketten
- Aangifte UBO
- Aangifte Patrimoniumtaks
- Administratieve ondersteuning
- Lid worden
- Tevreden klanten
Basispakketten
LAVIR biedt verschillende basispakketten aan voor vzw’s en bestuurders. Uiteraard is dit slechts een voorstel, heeft u een andere vraag over het beheer van uw vzw? Aarzel niet om vrijblijvend contact op te nemen.
Begrotingsondersteuning
Het opstellen van een begroting is een cruciale stap voor een gezonde vzw. In dit pakket worden jullie hierin stap voor stap ondersteund en vinden er twee tussentijdse opvolggesprekken plaats. Je ontvangt een duidelijk stappenplan + analyse van de uiteindelijke begroting.
Extra financiële middelen aantrekken?
Heeft jouw vzw grote financiële zorgen en loopt de zoektocht naar extra financiële middelen niet zoals gehoopt? Samen overlopen we de opties en dienen we aanvragen in voor bijkomende middelen. 99% met succes!
Beleidsdocumenten op maat
Nood aan een duidelijk (intern) beleidsdocument? Denk aan een neergeschreven vrijwilligersbeleid, personeelsbeleid, gebouwenbeleid,.. Samen doorlopen we een kort proces waarbij ingezet wordt op participatie van alle betrokkenen. Zo creëren we een gedragen resultaat met meer impact.
Statuten opstellen
De statuten vormen de basis van elke vzw, het is dus een belangrijk document. De basisafspraken van jouw vzw staan hierin opgenomen. Statuten kunnen heel algemeen zijn, maar kunnen ook specifiek bepaalde artikels of clausules bevatten voor jouw specifieke situatie. Aarzel niet om hier vrijblijvend meer info over te vragen.
Prijs: €190 per traject van opstellen/wijzigen statuten
Oog voor armoede en diversiteit
De maatschappij verandert continu, als vzw sta je middenin het maatschappelijk veld en is het belangrijk gevoelig te zijn voor maatschappijproblemen zoals armoede of rekening te houden met meer diversiteit. In een traject van 3 sessies van telkens 2u worden de belangrijkste aspecten hiervan meegegeven met concrete tips.
Aangifte UBO register
Voor de aangifte bij het UBO register bieden we uiteraard ook onze diensten aan. Voor €45 zorgen we ervoor dat alles juridisch in orde is.
Aangifte Patrimoniumtaks
Voor de aangifte van de patrimoniumtaks voor vzw’s kunnen we zorgen voor een vlekkeloze aangifte. Voor €45 zorgen we ervoor dat alles financieel in orde is.
Administratieve ondersteuning
Op zoek naar administratieve ondersteuning zoals facturen opstellen, boekhouding aanvullen, grote postverzendingen,..? LAVIR biedt administratieve ondersteuning op maat.
Lid worden
Zoek je als organisatie een vaste partner om jouw vzw gerelateerde vragen aan te kunnen stellen? Op elk moment van de dag? Dan is het LAVIR lidmaatschap de ideale oplossing. Voor een vast bedrag per jaar kan je jaarlijks een aantal maal een telefonische hulplijn inroepen. Dit is bedoeld voor vragen die beantwoord kunnen worden op maximaal 10 minuten. Voor uitgebreidere vragen, maken we graag een apart voorstel.
Lidmaatschap LAVIR – standaard: €80/jaar met 8x telefonische ondersteuning
Lidmaatschap LAVIR – premium: €150/jaar met 18x telefonische ondersteuning
Na betaling van de bijdrage, start de periode van 12 maanden. Er is geen automatische verlening of opzeg nodig. Na 12 maanden contacteren we u voor een eventuele verlenging, dit is geheel vrijblijvend.